تور ارزان بلغارستان: تماس تلفنی وزیر خارجه بلغارستان با امیرعبداللهیان، آمادگی برای توسعه روابط با ایران

به گزارش لیسون، وزیر خارجه بلغارستان امروز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران تاکید نمود.

تور ارزان بلغارستان: تماس تلفنی وزیر خارجه بلغارستان با امیرعبداللهیان، آمادگی برای توسعه روابط با ایران

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سوتلان استوئف وزیر امور خارجه بلغارستان امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک مجدد انتصاب وی به اسم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کشورش را برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری ها تاکید نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از افزایش حجم مناسبات تجاری، ابراز امیدواری کرد روابط تجاری با کوشش مشترک متناسب با ظرفیت های دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

برگزاری کمیته مشورتی سیاسی، برگزاری کمیسیون مشترک مالی، برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور و همکاری در بخش های صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری از جمله دیگر موضوعاتی بود که در مصاحبهی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

تبریک وزرای خارجه گرجستان و استونی

به گزارش فارس، علاوه بر این، وزرای خارجه گرجستان و استونی هم اخیرا در پیغام های جداگانه به امیرعبداللهیان تبریک گفتند.

بر اساس این گزاذش، دیوید زالکالیانی وزیر امور خارجه گرجستان در پیغامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان انتخاب وی به این سمت را تبریک گفت و برای امیرعبداللهیان در کوشش برای توسعه صلح، امنیت و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه گرجستان ابراز اطمینان کرد، در دوره تازه، فرصت های تازه برای همکاری های آینده بین جمهوری اسلامی ایران و گرجستان جهت حفظ منافع دو کشور ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد: مشتاقانه منتظر همکاری های آینده بین دو کشور هستم.

علاوه بر این، خانم ایوا- ماریا لییمِتس وزیر امور خارجه استونی در پیغامی خطاب به وزیر امور خارجه، انتخاب وی به این سمت را تبریک گفت و برای امیرعبداللهیان در سمت تازه آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه استونی در این پیغام ابراز علاقه کرد با امیرعبداللهیان در جهت تقویت مناسبات دوجانبه فیمابین و بعلاوه مشارکت سازنده در موضوعات چندجانبه همکاری کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1779

به "تور ارزان بلغارستان: تماس تلفنی وزیر خارجه بلغارستان با امیرعبداللهیان، آمادگی برای توسعه روابط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: تماس تلفنی وزیر خارجه بلغارستان با امیرعبداللهیان، آمادگی برای توسعه روابط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید