تمامی خواص چای سفید برای شما

به گزارش لیسون، چای از رایج ترین نوشیدنی ها در بین ما ایرانی هاست. قطعاً می دانید که چای انواع مختلفی دارد. چای سفید یک نوعی از انواع مختلف چای است که از گلبرگ های تازه و جوانه های تازه گیاه چای به دست می آید. به این صورت که هنگامی که گیاه چای برگ هایی سفید دارد و کاملاً رشد نکرده است، چیده می گردد. حال چرا این چای را سفید می نامند؟ این چای به این علت که پرزهای سفید نقره ای رنگ دارد و بعلاوه ظاهری تقریباً سفید رنگ دارد، چای سفید نامیده می گردد.

تمامی خواص چای سفید برای شما

خواص چای سفید یکی از دلایل محبوبیت این چای است. از خواص این چای می توان به کاهش ابتلا به سرطان، بهبود سلامت دهان، کاهش وزن، ضد پیری و برطرف اختلالات قلبی و عروقی اشاره نمود. بعلاوه این چای منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به سلامت بدن یاری می نماید.

چای سفید و خواص آن

چای سفید دارای یک طعم ملایم و آرام بوده که از جوانه های نابالغ گیاه کاملیا یا چای است. چای کلاً از همین گیاه گرفته می گردد اما تفاوت چای سفید با دیگر چای ها در این است که این نوع از چای کمترین دخالت انسانی در آن صورت می گیرد. به این معنا که از هیچ گونه ماده شیمیایی در آن استفاده نمی گردد. بنابراین خواص آن بیشتر حفظ می گردد. خواص چای سفید را می توان به صورت خلاصه شده به توضیح زیر بیان نمود:

  • منبعی سرشار از آنتی اکسیدان
  • ضد پیری
  • بهبود سلامت پوست
  • بهبود سلامتی دهان
  • ضد سرطان
  • مفید برای دیابت
  • ضد باکتری
  • بهبود مسائل قلب و عروق
  • کاهش وزن
  • برطرف سر درد
  • بهبود سلامت کبد

مواد مغذی چای سفید و خواص ضد میکروبی آن بدن را در برابر بیماری های مختلف حفظ می نماید. بعلاوه در چای سفید مقداری کافئین وجود دارد که مقدار انرژی شما را بالا می برد. البته باید توجه داشته باشید مقدار کافئین موجود در چای سفید بسیار کمتر از نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه است.

خواص چای سفید برای کبد

همانطور که پیش تر گفته شد چای سفید دارای مواد مغذی است که به سلامت بدن یاری می نماید و خاصیتی ضد باکتری دارد. یکی از این مواد مغذی موجود در چای سفید، کاتچین است. حال این کاتچین موجود در چای سفید در جلوگیری از بیماری هپاتیت و درگیر شدن کبد بسیار مفید خواهد بود. البته باید توجه داشتید که مصرف بیش از حد هر چیزی مناسب نیست، چای سفید نیز از این قاعده مستثنا نیست. مصرف بیش از حد چای سفید باعث سمی شدن کبد شده و ممکن است عملکرد کبد را دچار مشکل کند.

کاهش وزن با چای سفید

از دیگر خواص چای سفید می توان به کاهش وزن و یا تثبیت وزن اشاره نمود. خیلی از افراد چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی لاغری می شناسند و اصلاً با چای سفید و خواص آن برای لاغری آشنا نیستند. در واقع چای سبز به خودی خود باعث لاغری شما نمی گردد، بلکه این چای به فرایند چربی سوزی شما یاری خواهد نمود. بنابراین از چای سفید می توان به عنوان یک چربی سوز یاد کرد.

خواص چای سفید برای دیابت

چای سفید یکی از نوشیدنی هایی است که آن را می توان برای برطرف عطش و تشنگی، نوشید. چای سفید برای بهبود سطح گلوکز بدن بسیار مؤثر بوده و بعلاوه باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می گردد.

خواص چای سفید برای قلب

شاید از مهم ترین خواص چای سفید بتوان به خاصیت تثبیت فشار خون اشاره نمود. ماده مغذی فلانوئید موجود در چای سفید باعث تثبیت فشار خون شده و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ضد سرطان

از دیگر خواص چای سفید، ضد سرطان بودن آن و مخصوصاً مفید برای سرطان ریه است. در واقع چای سفید عاملی برای مرگ سلول های سرطانی یا جلوگیری از رشد نو سلول های سرطانی است. تحقیقات نشان داده است که خواص ضد سرطانی چای سفید خود را به شکل قوی تری در جلوگیری از سرطان ریه نشان می دهد.

خواص چای سفید در سلامت دهان

همانطور که گفتیم چای سفید خواصی ضد باکتری دارد بنابراین به بهبود سلامت دهان یاری می نماید. این خاصیت ضد باکتریایی باعث جلوگیری از رشد باکتری در دهان شده و فضای دهان را سلامت نگه می دارد. بعلاوه با وجود این خاصیت از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می نماید.

چای سفید منبعی از آنتی اکسیدان

خواص چای سفید با وجود آنتی اکسیدان چند برابر می گردد. تحقیقات نشان داده است که خواص آنتی اکسیدان موجود در چای سفید باعث حفظ عصب سلولی شده و بعلاوه باعث افزایش پلناما خون می گردد. از دیگر خواص چای سفید که پیش تر به آن اشاره نمودیم ضد پیری بود. آنتی اکسیدان از عوامل اصلی ضد پیری است.

سلامت پوست با چای سفید

باز هم آنتی اکسیدان خاصیتی به خاصیت های چای سفید اضافه نموده است. آنتی اکسیدان موجود در چای سفید به جوان سازی و جوان ماندن پوست یاری می نماید. بعلاوه این چای پوست را در برابر نور مضر و بیش از حد آفتاب حفظ می نماید.

ضد باکتری

خاصیت ضد باکتری بودن چای سفید باعث می گردد تا بدن در برابر میکروب و باکتری حفظ گردد. این چای نه تنها سیستم ایمنی ما را نسبت به بیماری قوی تر می نماید بلکه از بیماری ها پوستی که به وسیله باکتری ها ایجاد می گردد نیز جلوگیری می نماید.

جمع بندی

شاید نام چای سفید را تا به حال نشنیده باشید و این چای در برابر چای سبز و چای سیاه زیاد نام و رسم دار نباشد، اما خواص چای سفید باعث شده است تا گاهی از انواع چای دیگر پیشی بگیرد. چای سفید خاصیت های زیادی دارد که از خواص آن می توان به پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، سلامت پوست، سلامت کبد و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. چای سفید در کنار طعم ملایم خود خواص زیادی دارد که حتما به شما پیشنهاد می کنیم هر از گاهی چای سفید بنوشید. هم از طعم ملایم آن لذت ببرید و هم از خواص آن بهره مند شوید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2027

به "تمامی خواص چای سفید برای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی خواص چای سفید برای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید