شرح معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و لغو محدودیت های کرونایی

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت گفت اولویت بازگشایی مدارس ترجیحا باید در استان ها و مناطقی باشد که کمترین مقدار بار بیماری را دارند چون بار بیماری، مهمترین فاکتور در هر منطقه است و بار بیماری، به عنوان مهمترین مولفه باید مورد توجه قرار گیرد و نباید مدارس در کل شهرستانهای قرمز، زرد، نارنجی و آبی همزمان بازگشایی شوند.

شرح معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و لغو محدودیت های کرونایی

قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار گردید، اظهار کرد: امروز چهل و پنجمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا و چهارمین جلسه در دولت تازه برگزار گردید و در آن موضوعاتی مانند تصمیم کمیته علمی برای بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی، ارزیابی هوشمندسازی محدودیت ها در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان، ارزیابی خدمات آزمایشگاهی در روش های مولکولی و آنتی ژنی و آنالیز ژنی، عفونت های قارچی یا قارچ سیاه و استفاده از طب ایرانی به عنوان طب مکمل برای بیماران کووید19 آنالیز شد.

وی اضافه نمود: کمیته علمی در خصوص بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی، تصمیم گیری علمی نموده و جوانب مختلف، در نظر گرفته می گردد. باید سود و زیان باز و بسته بودن مدارس را مورد توجه داشته باشیم اما عدم بازگشایی مدارس، آسیب های جبران ناپذیری را به دانش آموزان وارد می نماید و ضروری است که برای بازگشایی مدارس، تصمیم گیری گردد که البته ملاحظاتی دارد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اولویت بازگشایی مدارس ترجیحا باید در استانها و مناطقی باشد که کمترین اندازه بار بیماری را دارند چون بار بیماری، مهمترین فاکتور در هر منطقه است و بار بیماری، به عنوان مهمترین مولفه باید مورد توجه قرار گیرد و نباید مدارس در کل شهرستانهای قرمز، زرد، نارنجی و آبی همزمان بازگشایی شوند.

جان بابایی توضیح داد: یکی از مسائل مهم این است که چه دروسی در مدارس و موسسات آموزشی حتما باید حضوری ارائه گردد چون در دروس حضوری، کارایی روش های مجازی، موثر نیست و حتما باید این ملاحظه نیز برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته گردد. بعلاوه زیرساخت هایی در وزارت آموزش و پرورش مانند واکسیناسیون دانش آموزان، تامین ماسک، شستشوی مداوم دست ها و فضای فیزیکی مناسب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص برداشتن بعضی محدودیت ها در تهران، گفت: خوشبختانه فرایند مرگ و میر، بستری و بار سرپایی در تهران رو به کاهش است. یکی از مولفه های محدودیت ها، لغو ساعات دورکاری کارمندان در تهران است اما مولفه اصلی، رعایت پروتکل های بهداشتی است که به کرات در خصوص آن گفته شده است. وقتی مردم به راحتی به رستوران می فرایند، معقولانه نیست بگوییم ادارات با نیمی از ظرفیت خود کار نمایند.

به گزارش وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت تاکید نمود: اکنون اولویت اصلی وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد بالاتر از 12 سال است. واکسن در مطالعاتی که صورت گرفته و آمارهایی که داریم، بی شک در کاهش مرگ و میر و بستری افراد میانسال و سالمند موثر بوده است. در سالمندان، مرگ و میر بیش از 20 درصد کاهش پیدا نموده البته واکسیناسیون سالمندان قبل از پیک پنجم انجام شد و اگر بخواهیم قضاوت صحیح کنیم، باید زمان بیشتری بگذرد چون روزانه بالای یک میلیون دُز واکسن در کشور تزریق می گردد و تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از پیک های بعدی کرونا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1831

به "شرح معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و لغو محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و لغو محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید