حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد

به گزارش لیسون، نتایج رتبه بندی موضوعی دانشگاه های دنیا 2020-ISC منتشر شد و بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد.

حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، نتایج رتبه بندی موضوعی دانشگاه های دنیا 2020-ISC منتشر شد و بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی (کشاورزی، جنگل داری و شیلات، علوم دام و لبنیات، علوم دامپزشکی و سایر علوم کشاورزی) برای دومین سال متوالی در بازه رتبه 600-501 دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد.

گروه رتبه بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) پس از قریب به یک دهه انجام پیروز رتبه بندی ملی دانشگاه و پژوهشگاه های کشور و نیز رتبه بندی دانشگاه های دنیا و دانشگاه های دنیا اسلام، با توجه به تجارب ارزنده در این زمینه و شناخته شدن به عنوان تنها مرجع رتبه بندی در کشور، در سال 1399 برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های دنیا را بر اساس حوزه های موضوعی به انجام رسانده است. اولین نسخه این رتبه بندی، با نام ISC World University Rankings by Subject برای دانشگاه های دنیا در سال 2019 منتشر شده است و سال جاری برای دومین سال پیاپی این رتبه بندی را با تغییراتی جزئی در روش شناسی انجام داده است. در ادامه روش شناسی و نتایج این رتبه بندی آورده می گردد.

در رتبه بندی دنیای ISC بر اساس موضوع، از طرح تقسیم بندی سلسله مراتبی OECD استفاده شده است. در این طرح، کلیه حوزه های موضوعی در شش رده اصلی و 42 زیر رده قرار می گیرند (که در نهایت 3 زیر رده کنار گذاشته می شوند). شش رده اصلی در این طرح عبارت از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی می باشد.

در رتبه بندی موضوعی ISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی می باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جز 700 دانشگاه اول دنیا باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشند.

رتبه بندی موضوعی ISC، براساس سه معیار کلی پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می گیرد که معیار پژوهش به علت اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.

در رتبه بندی موضوعی 2020- ISC از ایران 39 دانشگاه حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند.

لازم به ذکر است در رتبه بندی موضوعی2019-ISC نیز دانشگاه شهرکرد در همین بازه رتبه ای قرار داشت و از ایران 35 دانشگاه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1834

به "حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید