مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار گردید

به گزارش لیسون، مسابقه اعطای گرنت فناورانه اختصاصی به رساله های کاربردی مقطع دکتری در حوزه مهندسی مواد، ساخت و فوتونیک برگزار گردید. در این رویداد به رساله های منتخب، گرنت تعلق گرفت. استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی داخل کشور بخشی از اهداف این مسابقه بود.

مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار گردید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسابقه اعطای گرنت فناورانه اختصاصی به رساله های کاربردی مقطع دکتری در حوزه مهندسی مواد، ساخت و فوتونیک برگزار گردید. در این رویداد به رساله های منتخب، گرنت تعلق گرفت. استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی داخل کشور بخشی از اهداف این مسابقه بود.

تشویق و راهنمایی رساله های مقطع دکتری در حوزه های مرتبط با ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت به عنوان حامی این رویداد، در جهت برطرف نیازهای صنایع داخل کشور و فراوری ثروت بخشی از اهداف آن بود.

در این راستا رساله های مختلفی از دانشگاه های مختلف کشور همچون صنعتی اصفهان، تبریز، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی شریف و کاشان که تا سرانجام مهلت فراخوان از سوی این ستاد دریافت شد.

رساله های ارسال شده با توجه به شاخص های عمومی و الزامی و همچنین نکات مهم مطرح شده در شرایط مسابقه، مورد ارزیابی اولیه ستاد نهاده شد و غربالگری اولیه صورت پذیرفت.

با اعلام نتایج و دلایل پذیرش و عدم پذیرش این مرحله به تمامی متقاضیان، طی چند مرحله مستندات تکمیلی از رساله های راه یافته به مرحله نهایی برای ارزیابی و بررسی دریافت شد.

8 رساله برگزیده از سوی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه های مختلف کشور ازجمله علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، محقق اردبیلی، تربیت مدرس، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، شهید بهشتی در مسابقه شرکت داده شده بودند.

در این بین، رساله های منتخب مرتبط با بخش مهندسی مواد و ساخت این مسابقه، در محورهای مختلف توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش مواد و تجهیزات پزشکی، توسعه فرایندهای ساخت و فراوری و توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش کاشی و سرامیک شرکت کردند. همچنین در بخش فوتونیک، محورهای رساله های منتخب توسعه سامانه های بررسی و اندازه گیری فوتونیکی صنعتی و توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش مواد و تجهیزات پزشکی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 917

به "مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید