خبرنگاران وزیر امورخارجه فرانسه وارد هند شد

به گزارش لیسون، تهران- خبرنگاران- وزیر امورخارجه فرانسه بامداد سه شنبه برای حضور در کنفرانس گفت وگوی رایسینا و ملاقات با مقامات ارشد هند وارد دهلی نو شد.

خبرنگاران وزیر امورخارجه فرانسه وارد هند شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران روزنامه هندو بیزینس نوشت ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه برای تقویت روابط راهبردی و همکاری در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، اقتصاد، فناوری اطلاعات، هنر و فرهنگ و حضور در کنفرانس گفت وگوی رایسینا از امروز (سه شنبه) سفر رسمی سه روزه را به هند شروع کرد.

گفت وگوی رایسینا از سال 2016 تا به امروز با همکاری وزارت امورخارجه هند و اندیشکده شناخته شده این کشور به نام بنیاد تحقیقاتی هند (ORF) برگزار شده است. این گفت وگو در واقع یک کنفرانس چند جانبه است که به چالش برانگیزترین موضوعات پیش روی جامعه جهانی می پردازد. همه ساله رهبران جهانی در زمینه های سیاسی، تجارت، رسانه و جامعه مدنی در هند گردهم می آیند تا در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به سیاست بین المللی بحث و گفتگو نمایند.

براساس بیانیه رسمی سفارت فرانسه در هند، لودریان در این سفر مذاکرات دوجانبه با همتای هندی خود جایشانکار انجام خواهد داد و همچنین روز سه شنبه با نارندرا مودی نخست وزیر هند ملاقات خواهد نمود.

در ادامه بیانیه سفارت آمده است که لودریان روز چهارشنبه به همراه پراکاش جاوادکار وزیر محیط زیست، جنگل و تغییرات آب و هوایی هند در یک میزگرد در سفارت فرانسه در خصوص تقویت اقدامات جهانی علیه تغییرات آب و هوایی شرکت خواهد نمود.

به گزارش رسانه هندی آنی نیوز، لودریان و جایشانکار وزیر امورخارجه هند همچنین در خصوص موضوعات اصلی منطقه ای و بین المللی از جمله میانمار، ایران و فرایند صلح در افغانستان گفت وگو خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1530

به "خبرنگاران وزیر امورخارجه فرانسه وارد هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر امورخارجه فرانسه وارد هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید