روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها

به گزارش لیسون، خبرنگاران/آذربایجان غربی پویش مردمی قرنطینه خانگی به شکل رسمی از اسفندماه همیشه به وسیله صدا و سیما و سایتهای خبری و فضای مجازی با هشتگهای #قرنطینه، # من در قرنطینه و # قرنطینه- کرونا شناخته شده است که به واسطه وجود کرونا مهمان ناخوانده ای که فرصت باهم بودن اقوام و گشت و گذار را از مردم گرفت و زندگی را مختل نموده است راه انداخته شده است.شیوع کرونا شرایطی بوجود آورد که مردم برای جلوگیری از بیماری خود را در خانه ای که از گذشته های دورمامن اسایش نامیده می شد قرنطینه نمایند اما گاه همین چهار دیواری آسایش نیز تبدیل به زندانی ملال آور میشود وقتی قرار است همه روزت را در خانه بگذرانی!

روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بانی سفید یک کارمند و پدر خانواده 4 نفری است که از سرگرمی های روزهای قرنطینه در گفت و گو با خبرنگاران می گوید: پسرکوچکم علاقه زیادی به آشپزی دارد و این علاقه مندی او باعث می شد آشپزی مردهای خانه یکی از سرگرمی هایمان در ایام قرنطینه باشد.

این پدر خانواده اگرچه تماشای فیلم و بازیهای فکری را از تفریحات دیگر خود و خانواده اش عنوان نمود اما بی حوصلگی های قرنطینگی را یک چالش اساسی دانست و ادامه داد: اگر چه بسیار توصیه شده بود که از خانه خارج نشویم و دائما کارشناسان و مسئولان به قرنطینه خانگی تاکید داشتند اما روزهایی میشد که با خانواده 4 نفری خود به باغ شخصی خود می رفتیم تا از طبیعت استفاده کنیم و قدرتی برای ادامه قرنطینه بگیریم.

غذاهای جدید یادگرفتیم

خانم قاسمی شهروند دیگری نیز از تجارب روزهای کرونایی خود و خانواده اش در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همواره فکر می کردم اگر مدت زیادی در خانه بمانم کلی کار در خانه وجود دارد که انجام دهم اما این روز با وجود فرصت زیاد گاه بی حوصلگی ها امان از من و خانواده ام می برد.

وی با ابراز تاسف از اینکه از بعضی همسایه ها و آشنایان می شنیدم که اهمیتی به قرنطینه نمی دهند و دائم درگردش و خرید هستند، اضافه نمود: در هفته نهایتا 2 بار برای خریدهای ضروری با ماسک و دستکش خارج می شدم و مستقیم به خانه برمیگشتم و حتی گاهی وسوسه گشت وگذار ذهنم را درگیر میکرد.

این مادر 50 ساله با اشاره به سرگرمی هایش با 2 دختر جوان خود توضیح داد: از کانالهای آشپزی در فضای مجازی دنبال غذاها و شیرینی های جدیدی که تابه حال تجربه پخت نداشتیم می گشتیم و هر چند رور یکبار درست میکنیم ودر گروه خانوادگی در فضای مجازی به اشتراک می گذازیم و ساعتها با فامیل به گفت وگو و بگو بخند سپری می کنیم.

وی بااشاره به اینکه یکی ازعلاقه مندی های وی قالی بافی بوده و قالی نیمه تمامش بر سر دار از مدتها پیش خاک می خورد، ادامه داد: در این مدت روزانه چند ساعتی به بافتن قالی مشغول شدم که علاوه برگذران وقت و بافتن قالی نیمه تمام، کرونا باعث شد دختران نیز علاقه مند شوند و با من پای دار بنشینند و قالیبافی یاد بگیرند.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه توجه به تعمیرات جزئی خانه و وسایل از سرگرمی های همسرم شده است، اضافه نمود: قرنطینه خانگی باعث شد همسرم نیزازاین فرصت برای مطالعه استفاده کند.

قرنطینه حسابی چاقمان کرد

خبازی از شهروندان دیگر اهل ارومیه با اشاره به سختی های دوران قرنطینه گفت: کرونا باعث شد دیگر نتوانم به دیدن اقوام بروم اما گاه برای برطرف این دلتنگی به وسیله فضای مجازی به شکل تصویری در ارتباط بودیم.

وی از دیگر مسائل دوران قرنطینه را بخور و بخواب و تنبلی و چاقی عنوان نمود و اضافه نمود: بعد ازانجام کارهای روزمره و خیاطی و تماشای تلویزیون ساعتی را به نرمش و ورزش در منزل به وسیله اپلیکیشن ورزشی که نصب نموده ام، سپری می کنم که علاوه بر گذاران وقت و تحرک برای سلامتی، بر روحیه ام نیز اثر مثبتی گذاشته است.

این بانوی جوان ادامه داد: در این مدت به وسیله فضای مجازی مهارت جدید نیز یادگرفتم وعلاوه برآموزشهای شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین نیز در دورهای آموزشی شرکت کردم.

کرونا فرصت توجه بیشتر به فرزندانمان را فراهم کرد

فریدی پدر 3 فرزند نیز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به چالشها و تجارب روزهای قرنطیه خانگی خانواده خود اضافه نمود: اگرچه روزهای قرنطینه به سختی سپری می گردد اما با همکاری مادر خانواده کارهای متفاوتی با بچه ها انجام دادیم که این قرنطینه برای خانواده ما فرصتی مغتنم برای وقت گذراندن با فرزندانمان تبدیل شده است که شاید مدتها بود به دلیلی مشغله از توجه به آنها غافل شده بودیم.

وی ادامه داد: گرچه بچه ها گاه بی حوصله شده و بیرون رفتن را بهانه ای برای بداخلاقی های خود می نمایند اما با اجرای نمایش عروسکی، پانتومیم و بازی های قدیمی مثل اسم و فامیل زمانهای شادی را برای هم ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگاران، کووید 19 ویروسی است که به سرعت در حال انتشار است و متخصصین امربا توجه به نبود واکسن و داروی مختص این بیماری، رعایت الزامات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی را راه چاره بسیار مفیدی در قطع زنجیره انتقال اعلام کردند اگرچه بسر بردن در چنین شرایطی چالشهای بسیاری در بین خانواده ها و رده های سنی متفاوت به دنبال داشته است اما این میهمان ناخوانده ای به زودی از بین خواهد رفت و خاطرات تلخش را نیز با خود خواهد برد، و باید این فرصت های کرونایی را مغتنم شمرده و زمان بیشتری را برای در کنار خانواده بودن اختصاص دهیم و قدردان نعمت هایی که غرق در آن بودیم و گاهی نادیده می گرفتیم، باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 828

به "روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید