سفر با قطار ، دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان

به گزارش لیسون، وقتی که صحبت از راحتی و آسان سفر کردن به میان می آید، بیشتر گردشگران ترجیح می دهند به جای هواپیما با قطار سفر نمایند. کابین های قطار، نسبت به کابین هوای هواپیما معمولا جای بیشتری برای پاها و بازوهای مسافران فراهم می نمایند. در سفر با قطار مجبور نیستید کمربند ایمنی را محکم ببندید و در جای خود ثابت بمانید و هیچ چیزی جلوی بلند شدن شما و حرکت گردنتان را نمی گیرد همچنین سرعت کمتر سفر کردن با قطار باعث می گردد تغییر ساعت در نقاط مختلف دنیا کمتر به چشم بیاید و سازگاری با این تغییر آسان تر باشد. در عین حال نشستن روی صندلی در کابین قطار برای مدت طولانی می تواند از نظر فیزیکی و روحی بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. در مطلب دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان خبرنگاران نکات مهم در خصوص روش هایی برای داشتن سفر ریلی آسان به شما توصیه می گردد از انتخاب صندلی تا نوع بستن چمدان. این نکات در بین نکاتی برای داشتن سفر ریلی آسان به شما یاری می نمایند سفر آسان تری را با قطار تجربه کنید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

سفر با قطار ، دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان

در پی صندلی بهتری باشید

اگر بودجه تان به شما این اجازه را می دهد و صندلی مناسب برای انتخاب وجود داشته باشد، مهمترین کاری که برای احساس راحتی در یک سفر ریلی طولانی و در بین دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان می بایست انجام دهید، ارتقا دادن صندلی تان است. بدین معنی که به جای یک صندلی، یک کابین ویژه خوابیدن رزرو کنید تا بتوانید در طول سفر و به ویژه سفر های شبانه در کابین دراز بکشید و پاهای خود را دراز کنید یا به جای یک صندلی معمولی، یک صندلی درجه یک رزرو کنید. صندلی درجه یک دارای فضایی برای دراز کردن پاها جایی برای گذاشتن کف پا و پشتی بهتری برای تکیه دادن است.

یک صندلی مناسب انتخاب کنید

در سفر با هواپیما صندلی های کنار پنجره بین گردشگران محبوبیت بیشتری دارند زیرا به مسافر این امکان را می دهند که از دیدنی چشم مقدارا لذت ببرد و در صورت احتیاج به پنجره تکیه کند. صندلی های کنار پنجره در قطار نیز به همین مقدار محبوبیت دارند به خصوص که در سفر با قطار احتمال اینکه از پنجره های آن بتوانید منظره ها زیبا و دیدنیی را با جزئیات بیشتری ببینید خیلی بیشتر است. بسیاری از قطارها دارای هر دو نوع صندلی های رو به مسیر و پشت به مسیر هستند بنابراین اگر در سفر ریلی دچار تهوع می شوید، صندلی رو به مسیر را انتخاب کنید تا بتوانید مسیر پیش رو را ببینید و از تهوع جلوگیری کنید که این مورد از روش هایی برای داشتن سفر ریلی آسان است.

لوازم راحتی خود را همراه ببرید

یک صندلی استاندارد قطار ممکن است برای بعضی بسیار راحت باشد اما ممکن است برای مسافران در هر مقدار و هر وزن مناسب نباشد. اگر پاهای کوتاهی دارید حتما برای سفر ریلی خود یک زیرپایی قابل باد کردن تهیه کنید تا پاهایتان در طول سفر آویزان نباشند. اگر از کمر درد یا مسائل دنبالچه رنج می برید، یک بالشتک قابل باد کردن همراه داشته باشید تا در طول سفر ریلی طولانی فشار را از کمر و ستون فقراتتان بگیرد. اگر برنامه ریزی نموده اید که در صندلی خود بخوابید، یک پتوی میکروفایبر سفری و یک بالش مسافرتی همراه داشته باشید تا بتوانید به آسانی بخوابید.

با خود ابزار تفریح بیاورید

در یک سفر طولانی با قطار، یک لپ تاپ یا تبلت پر شده از کتاب، فیلم و موسیقی می تواند منجی شما باشد اما می بایست برای شارژ کردن آن ها یک برنامه ریزی درست داشته باشید تا بتوانید آن ها را روشن نگه دارید و تفریح سفرتان را فراهم کنید. در بعضی از قطارها در کنار هر صندلی یک پریز وجود دارد. اگر در یک کشور خارجی سفر می کنید، حتما آداپتور مناسب با شارژرتان را همراه بیاورید. اگر قرار است سوار قطاری شوید که پریز ندارد، حتما با خودتان یک شارژر قابل حمل بیاورید تا بتوانید دستگاه های الکترونیک خود را به مدت طولانی تری روشن نگه دارید. در ضمن می توانید از انواع دیگر تفریح که ربطی به تکنولوژی ندارند نیز استفاده کید مثلا بازی های خاص یا حتی یک دست ورق بازی.

لباس های راحت بپوشید

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید برای سفر ریلی چه چیزهایی با خود ببرید، لباس های راحت می بایست در صدر فهرستتان قرار بگیرد. برای چنین سفری نباید شلوارهای جین بسیار تنگ یا کفش پاشنه بلند بپوشید به جای آن لباس هایی انتخاب کنید که با پارچه های نرم تر و کشسان تری دوخته شده باشند و در کل راحت تر باشند. گزینه های مهم برای قرار گرفتن در چمدان شلوارهای کتان برای مردان، ساق های چسبان بلند و مشکی برای خانم ها و دمپایی برای آن هایی که نیمه های شب از کابین خود در قطار خارج می شوند تا به دستشویی بروند. البته بهتر است لباسی نازک بپوشید و همواره چند نوع لباس گرم با ضخامت های مختلف همراه داشته باشید تا اگر قطار خیلی گرم یا سرد شد، بتوانید لباس های خود را طبق دمای آن در بین نکاتی برای داشتن سفر ریلی آسان تنظیم کنید.

ماسک سیاه با خود ببرید

بخشی از جذابیت سفر کردن با قطار این است که می توانید تنوعی از چشم مقدارای فوق العاده را از پنجره آن دیدن کنید اما وقتی که هوا تاریک می گردد، اگر احتیاج به چرت زدن دارید، می توانید از یک ماسک سیاه بهره ببرید تا خواب راحت تری داشته باشید. یک ماسک ابریشمی و شیک ویژه خواب و ست گوش گیر می توانند از شما در برابر نور چراغ های داخل کابین و سر و صدای گفتگوی مسافران دیگر محافظت نمایند. اگر دوست دارید با صدای موسیقی به خواب بروید، هدفن هم در بین روش هایی برای داشتن سفر ریلی آسان گزینه خوبی به شمار می رود.

برای سفر، کیف های مناسب انتخاب کنید

از دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان این است که محدودیت های بار از محدودیت هایی که خطوط هوایی برای نوع و مقدار بار وضع می نمایند بسیار کمتر است. برای مثال بعضی از خطوط ریلی به مسافران اجازه می دهند دو کیف شخصی، دو ساک و دو کیف بزرگ را به رایگان به داخل قطار ببرند. خبر خوب این است که مجبور نیستید به خاطر خودداری از جریمه بار، لباس های یک هفته سفر را در یک کیف کوچک در مقدار کیف های مدرسه بچه ها جای بدهید. خبر بد این است که به هرحال مجبور هستید بار خود را در طول ایستگاه قطار جابجا نمایید و گاهی مجبور خواهید بود بارهای خود را در قسمت بار داخل کابین جای بدهید بنابراین در کل بهتر است بارتان سبک باشد. از آنجایی که چمدان های بزرگتر ممکن است در نقاط غیر قابل دسترس از قطار قرار داده شوند، بهتر است از کیف ها و ساک های کوچک تر بهره ببرید که بتوانید آن ها را با اشیای ارزشمند خود مانند لوازم الکترونیکی، اسناد سفر، کیف پول و دارو ها در نزدیکی صندلی خود قرار دهید.

با خودتان خوراکی همراه داشته باشید

بعضی از قطارهای شیک و درجه یک از مهمانان خود با ضیافت های بزرگ و غذاهای خوش طعم روی میز هایی با رومیزی های سفید و قاشق و چنگال های نقره پذیرایی می نمایند اما اگر سوار قطاری می شوید که در آن از این تجملات خبری نیست، گزینه هایی که برای انتخاب در اختیار شما می گذارند ممکن است اصلا خوب و خوش طعم نباشند. به همین علت بهتر است خوراکی های مورد علاقه را همراه داشته باشید. خوشبختانه شما می توانید هر گونه مواد خوراکی را با خود به درون قطارها ببرید. از جمله خوراکی های خوش طعم و سالمی مانند آجیل، میوه و شکلات که احتیاجی به یخچال ندارند. در بین نکاتی برای داشتن سفر ریلی آسان بعلاوه یک بطری قابل استفاده مجدد همراه داشته باشید تا در هزینه خریدن بطری های آب معدنی صرفه جویی کنید و البته بدین وسیله از مصرف پلاستیک بپرهیزید.

خودتان را تر و تازه و سرحال کنید

بعد از یک روز یا شب طولانی در قطار، تر و تازه کردن پوستتان می تواند به شما حس تمیز تر بودن و سرحال تر بودن بدهد. برای این کار می توانید از طریق یک دستمال مرطوب، صورت خود را به طور کامل پاک کنید، با یک قرص نعنا، مزه بد و تلخ دهانتان را بگیرید و با یک ژل آنتی باکتریال مخصوص شستشوی دست جرم هایی که فکر می کنید دست و بازوهای شما را فرا گرفته، از بین ببرید و البته استفاده از عطر و ادوکلن کوچک مسافرتی نیز ایده بسیار خوبی به نظر می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2166

به "سفر با قطار ، دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار ، دانستنی هایی برای داشتن سفر ریلی آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید