صالحی امیری: در جریان پرونده ویلموتس نیستم، شفافیت، نسخه شفابخش فوتبال ایران است

به گزارش لیسون، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی ریشه و بخشی از هویت ورزش ایرانی است و به همین دلیل فراتر از ورزش قهرمانی دیده می شود.

صالحی امیری: در جریان پرونده ویلموتس نیستم، شفافیت، نسخه شفابخش فوتبال ایران است

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری داشت: کشتی در حد ورزش قهرمانی برای کسب سکو نیست. کشتی ریشه و بخشی از هویت ورزش ایرانی است. به همین دلیل فراتر از ورزش قهرمانی در ایران دیده می شود. حتی 3 هزار سال قبل کشتی در ایران تاریخ دارد. ورزشکاران ما همه از بطن مردم و جامعه بالا آماده اند و کشتی ورزشی مردمی است. مرام پهلوانی را هم عمدتا به کشتی گیران نسبت می دهند. دبیر از فرصت کرونا استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی افزود: دبیر فضاهای مختلف را بازسازی کرد. امروز هم که در سالن هستیم، شما می بینید این فضا نماد حضور قهرمانان و پهلوانان بود.رئیس کمیته ملی المپیک درباره مشکل سالن و اینکه قول داده شده دیوار صخره نوردی جمع شود، گفت: امروز با وزیر ورزش و شرکت توسعه صحبت می کنم. این موضوع حل خواهد شد. تلاش کمیته و وزارت حمایت از کشتی است چون یکی از امیدهای ما در المپیک توکیوست.

صالحی امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هزینه فدراسیون کوهنوردی برای جابه جایی پرداخت شده، بیان نمود: بله، همینطور است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره پرونده ویلموتس، شرح داد: در جریان پرونده فوتبال نیستم و اظهارنظر کارشناسی و تخصصی نمی توانم انجام دهم اما سخن کلی دارم. برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال، یک راه داریم و آن هم شفافیت است که نسخه شفابخش فوتبال ایران به شمار می رود.

وی ادامه داد: کلیه قراردادها، تبادلات مالی و همه منابعی که در داخل و خارج در فوتبال وارد می شود، باید در اختیار افکار عمومی و مردم قرار گیرد. اگر این شفافیت را در ورزش و فوتبال اجرا کنیم، بخش زیادی از چالش ها حل می شود اما در خصوص پرونده ویلموتس نمی توانم اظهارنظر تخصصی داشته باشم.

صالحی امیری درباره اینکه لیگ فوتبال برگزار شده و آیا لیگ کشتی راه اندازی می شود، گفت: این را بگذارید برای یک فرصت دیگر.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1142

به "صالحی امیری: در جریان پرونده ویلموتس نیستم، شفافیت، نسخه شفابخش فوتبال ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: در جریان پرونده ویلموتس نیستم، شفافیت، نسخه شفابخش فوتبال ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید