طرز تهیه پامادور؛ یک خورشت گیلانی فوری و خوشمزه

به گزارش لیسون، پامادور در واقع به معنی گوجه فرنگی می باشد که اجزای اصلی این خورشت است، اما در شمال کشور این خورش را با کته و ماهی شور سرو می کنند البته در قدیم آن را با اشپل ماهی و کال باقالای خیس خورده و برگ سیر و ترب و زیتون سرو می کردند.

طرز تهیه پامادور؛ یک خورشت گیلانی فوری و خوشمزه

پامادور خورش یکی از غذا های خوشمزه گیلانی می باشد که فاقد گوشت است و طعم و مزه فوق العاده ای دارد این غذا خیلی سریع تهیه می شود و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست، اما پامادور در واقع به معنی گوجه فرنگی می باشد که اجزای اصلی این خورشت است، اما در شمال کشور این خورش را با کته و ماهی شور سرو می کنند البته در قدیم آن را با اشپل ماهی و کال باقالای خیس خورده و برگ سیر و ترب و زیتون سرو می کردند و همان طور که می دانید غذا های گیلانی مانند همه غذا های آن بسیار خوشمزه است.

در کنار غذاهایشان از انواع مخلفات استفاده می شود که سفره آن ها را زیباتر و اشتها بر انگیزتر می کند، ولی شما می توانید با همان کته تهیه کنید و اکر ماهی شور داشتید در کنار این خورش استفاده کنید. این غذا به قدری راحت است و با مواد در دسترسی تهیه می شود که می توانید در چند دقیقه یک غذای فوق العاده تهیه کنید و اگر زمان کافی ندارید این خورش را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پامادور خورش گیلانی

گوجه فرنگی یا همان پامادور 5 عدد

سیر 3 حبه

تخم مرغ 2 الی 3 عدد

کره به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پامادور خورشت گیلانی با گوجه

مرحله اول: آماده سازی گوجه فرنگی

ابتدا باید گوجه ها را بلانچ کنید تا پوست آن را زودتر بکنید و این خورش را تهیه کنید برای این کار آب داخل قابلمه ریخته و تا به جوش بیاد روی گوجه فرنگی یک بعلاوه با چاقو ایجاد کنید و داخل آب در حال جوش به مدت 5 دقیقه قرار دهید سپس روی آن آب سرد گرفته و با یک فشار به راحتی پوست گوجه را خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

حالا گوجه ها را از وسط به دو نیم کنید و اگر تخم دارد آن را بگیرید و ساطوری ریز کنید، حالا داخل یک تابه کمی کره ریخته تا ذوب شود می توانید مقداری روغن نیز بریزید تا کره نسوزد سپس گوجه های ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه ها خوش رنگ و آب اضافی آن ها کشیده شود و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید.

مرحله سوم: افزودن سیر و تخم مرغ

سیر ها را پوست بگیرد و پوره کنید و داخل یک تابه جداگانه کمی با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا بوی سیر بلند شود زیاد تفت ندهید تا بوی سیر از بین برود سپس تخم مرغ ها را داخل سیر بشکنید.

مرحله چهارم: تهیه پامادور خورش

حالا تخم مرغ ها را خوب با سیر هم بزنید تا خودش را بگیرد وقتی گوجه ها خوش رنگ شدند مخلوط تخم مرغ و سیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس به همراه کته نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه پامادور خورش

به دلخواه می توانید گوجه ها را رنده یا پوره کنید.

اگر دوست دارید غذای مجلسی تر تهیه کنید تخم مرغ ها را جدا نیمرو کنید در انتها روی خورش قرار دهید.

به دلخواه می توانید از مخلوط کره و روغن زیتون استفاده کنید.

منبع:پارسی دی

منبع: فرادید
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2141

به "طرز تهیه پامادور؛ یک خورشت گیلانی فوری و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پامادور؛ یک خورشت گیلانی فوری و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید