مجموعه شعر طره رونمایی شد

به گزارش لیسون، خبرنگاران/گیلان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و یکی از منتقدان ادبی استان، مجموعه شعر طره اثر پونه نیکوی در رشت رونمایی شد.

مجموعه شعر طره رونمایی شد

مراسم رونمایی و نقد و آنالیز مجموعه شعر طره اثر پونه نیکوی در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی گیلان برگزار گردید.

مجموعه طره دربرگیرنده حدود 100 شعر در قالب غزل با مضامین عاشقانه و اجتماعی است.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این مراسم، با اشاره به کوشش کتابخانه های عمومی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان به ویژه در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی امسال نیز 450 عنوان برنامه متنوع داریم.

وی شعار هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار امسال را جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم دانست و اضافه کرد: کتابخانه های عمومی گیلان در هفته کتاب به تنوع فعالیت ها برای همه سنین توجه ویژه ای داشته است.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه شعر و ادب دارد، مطرح نمود: امیدواریم نشست های ادبی و کتابخوانی و نقد و آنالیز کتاب گامی در جهت ظهور و بروز پتانسیل های هنرمندان حوزه کتاب و شعر باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابخانه مرکزی رشت را یکی از زیرساخت های بزرگ استان جهت توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه دانست و گفت: با توجه به علاقمندی فرهنگدوستان و کتابخوانان گیلانی به ویژه رشت به توسعه فضاهای مطالعه، در کوششیم کتابخانه مرکزی رشت را هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی 75 پایگاه کتابخوانی در فضای مجازی در دوران کرونا، گفت: اهالی کتاب و کتابخوانی همیشه با کتاب انس دارند و همه هفته ها را هفته کتاب می دانند.

کرمی با بیان اینکه باید لذت خوانش کتاب را به نسل کودک و نوجوان بچشانیم، توضیح داد: نسل آینده کشور باید اوقات فراغت خودش را با کتاب پر کند و در این راستا توسعه فضاهای کتابخوانی در شهرها و روستاها را دنبال می کنیم.

علیرضا نیکویی، استاد دانشگاه و منتقد برجسته آثار ادبی نیز، مایه و محتوای شعر را وابسته به داشته های ادبی و فرهنگی شاعر دانست و اظهار کرد: شاعر باید اهل مطالعه و تفکر و تامل باشد.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه مطالعه نوعی فقر فرهنگی و مطالعاتی را ایجاد نموده است، گفت: مجوعه طره نشان دهنده قدرت ادبی و عمق تفکر و تامل خالق آن است و قطعا با اثر خوبی رو به رو هستیم.

این منتقد ادبی، غزل را از قالب های پیچیده شعر دانست و اضافه کرد: غزل خوب غزلی است که وحدت روایی و یکپارچگی خود را از دست ندهد و زنجیره تداعی و دیالوگ داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1855

به "مجموعه شعر طره رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه شعر طره رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید