مصرف گاز شهروندان البرزی 4 برابر میانگین جهانی است

به گزارش لیسون، مدیرعامل شرکت گاز البرز با بیان این که میانگین مصرف گاز هر البرزی 3.5 تا 4 برابر استاندارد های جهانی است، گفت: اگر به طور میانگین مقدار مصرف روزانه گاز در روز های سرد سال 5 متر مکعب باشد، البرزی ها حدود 16 متر مکعب مصرف دارند.

مصرف گاز شهروندان البرزی 4 برابر میانگین جهانی است

سید رضا غفاریان مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به افزایش مصرف گاز در فصول سرد سال اظهار کرد: روشن شدن وسایل گرمایشی در فصول سرد سال اغلب باعث ایجاد ناترازی در مقدار فراوری و مصرف گاز می گردد.

او می گوید: برای مدیریت این شرایط، ممکن است حاکمیت مجوز استفاده از سوخت مازوت در بعضی از نیروگاه ها مثل منتظر قائم را در بازه مشخصی صادر کند.

غفاریان افزود: در بحث تامین گاز، اولویت اصلی شرکت ملی گاز، برطرف احتیاج مشترکین خانگی است و در صورت کمبود گاز ممکن است محدودیت هایی برای واحد های فراوریی و صنعتی اعمال گردد.

وی شرح داد: با برنامه ریزی انجام شده، خوشبختانه تا سرانجام زمستان هیچ مسئله ای در تامین گاز مشترکین خانگی نخواهیم داشت و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. البته این به آن معنا نیست که مشترکین این بخش به هر نحوی که دوست دارند گاز مصرف نمایند بلکه لازم است مدیریت مصرف را در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز البرز تاکید نمود: مردم باید بدانند به هر مقدار که در مصرف گاز مدیریت داشته باشند، چراغ کمتری از بخش صنعت خاموش می گردد.

غفاریان افزود: با توجه به اینکه کشور های اطراف گاز ما را با قیمت بالایی خریداری می نمایند و در کنار آن، امکان فراوری محصولات پتروشیمی متنوع از این انرژی خدادادی وجود دارد، صرفه جویی در مقدار مصرف شرایط ارزآوری بیشتر، افزایش عایدی ملی و بالا رفتن سطح رفاه مردم را در پی دارد.

وی گفت: هر مشترک حتی اگر 10 درصد در مصرف روزانه خود صرفه جویی داشته باشد می توانیم امیدوار باشیم که تعداد بیشتری از واحد های صنعتی و فراوریی بتوانند بدون قطعی گاز زمستان را سپری نمایند.

خبرنگاران البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2146

به "مصرف گاز شهروندان البرزی 4 برابر میانگین جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گاز شهروندان البرزی 4 برابر میانگین جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید