موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، مینو محرز با اشاره به اینکه واکسن فراوری شده در هر کشور باید مورد تایید یکی از سه مرجع ذی صلاح علمی در جهان قرار بگیرد تا قابل استفاده باشد، اظهار کرد: بیش از 140 کشور جهان در حال اجرا مراحل تحقیقاتی برای فراوری واکسن ویروس کرونا هستند.

موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه مراحل تست انسانی نیز باید برای واکسن کرونا انجام گردد که این امر حداقل تا چندین ماه طول می کشد، گفت: در بیشتر تحقیقات اجرا شده مراحل تست حیوانی ویروس کرونا با موفقیت به سرانجام رسیده است.

وی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس داروهای اروپا (EMA) را از جمله مراجع ذی صلاح برای تایید واکسن کرونا دانست و ابراز داشت: هنوز هیچ واکسنی در جهان به تایید یکی از این سه موسسه نرسیده است ولی اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده و نتایج اثربخشی نیز به همراه داشته است.

محرز بابیان اینکه واکسن روسی کرونا تا به امروز تاییدیه این موسسات را اخذ نکرده است، اضافه نمود: هر واکسنی که قرار باشد در ایران مورداستفاده قرار بگیرد باید مورد تایید یکی از موسسات معتبر باشد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره اینکه واکسن کرونای ایرانی مراحل تست بر روی حیوان را با موفقیت به سرانجام رسانده است و در حال حاضر مطالعات این واکسن بر روی انسان در حال اجرا است، اعلام نمود: محققین ایرانی اقدامات مثبتی جهت ساخت واکسن کرونا انجام داده اند که در حال حاضر محققان در حال مطالعات بیشتر هستند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1151

به "موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید