هلاکت عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن

به گزارش لیسون، سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از شناسایی و هلاکت عاملان به شهادت رساندن حسن زید وزیر ورزش و جوانان این کشور، اطلاع داد و به جزییات آن اشاره نمود.

هلاکت عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المسیره، سخنگوی وزارت کشور یمن خاطرنشان کرد: نیرو های امنیتی و اطلاعاتی یمن با همکاری وزارت کشور یمن پیروز به شناسایی و هلاکت افرادی که حسن زید وزیر جوانان و ورزش دولت نجات ملی یمن را به شهادت رساندند، شدند.

سرتیپ عبدالخالق العجری سخنگوی وزارت کشور یمن اضافه کرد: جنایتکاران به دنبال فرار و خروج از ذمار بودند، اما ناکام بودند و در جریان عملیات تعقیب از سوی نیرو های امنیتی و اطلاعاتی، آن ها به سوی نیرو های امنیتی آتش گگرددند.

وی اضافه کرد: یکی از عاملان جنایت ترور حسن زید به نام یاسر احمد سعد جابر محمد در جریان درگیری با نیرو های امنیتی زخمی شد و به علت شدت جراحات وارده به وی ناشی از درگیری با ماموران امنیتی و اطلاعاتی به هلاکت رسید و عامل دیگر به نام ابراهیم صالح عبدالله الجباء هم در جریان درگیری با نیرو های امنیتی در دم به هلاکت رسید.

لازم به ذکر است که قبلا محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در جریان ملاقات با خانواده حسن زید وزیر ورزش و جوانان دولت انصارالله یمن که روز گذشته ترور شد اعلام نموده بود: این ترور یک جنایت سیاسی بود که به لیست جنایات ائتلاف سعودی اضافه شد.

وی مسئولیت این ترور را متوجه آمریکا و کشور های متجاوز دانسته و بیان نموده بود: آنچه که برای حسن زید رخ داد بیانگر تجاوز آشکار و نقشه برنامه ریزی شده از سوی آمریکا و عربستان است. با یاری خداوند عاملان این جنایت و مزدوران دشمن که این نقشه را عملی کردند بازداشت خواهند شد و به مجازات خود خواهند رسید. حسن زید یک شخصیت مدنی داشت و همه او را می شناختند. چنین جنایاتی باعث نمی گردد عزم و اراده ما سست گردد.

روز گذشته اعلام شد که حسن زید که از رهبران جنبش أنصارالله به شمار می رفت در شهر صنعاء هدف ترور نهاده شد.

وی وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن بود. زید همچنین دبیرکل حزب الحق یمن بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1249

به "هلاکت عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلاکت عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید