واکنش یک نماینده به احتمال تعطیلی آخر هفته ، مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند!

به گزارش لیسون، عضو کمیسیون بهداشت درباره پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی آخر هفته منطقه ها دارای دمای بالاتر از 40 درجه با تاکید بر اینکه مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند، گفت: باید فکری کنیم این تعطیلی مسئله ای برای مردم در حوزه مسائل مالی و معیشتی ایجاد نشود.

واکنش یک نماینده به احتمال تعطیلی آخر هفته ، مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند!

به گزارش خبرنگاران، همایون سامه یح درباره پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیئت دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای منطقه های که دمای بالاتر از 40 درجه را تجربه می نمایند، با بیان اینکه مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند، اظهار کرد: من تجربه حضور و خدمت در منطقه ها گرمسیر و جنوبی کشور را داشته ام؛ در این منطقه ها در دورانی که ساعت شروع بکار ادارات در کشور 7 و 30 دقیقه بود، در نقاط گرم کشور کارکنان و کسبه در این منطقه ها زودتر شروع بکار می کردند و در طول روز، زمان اوج گرما را در منزل سپری می کردند و پس از فروکش کردن اوج گرما مجدداً کار خود را از سر می گرفتند.

وی با اشاره به اجرای نسخ قانون تغییر ساعت رسمی و مصوبه مجلس درباره اجرایی نشدن ساعت تابستانه در کشور ادامه داد: سال جاری به علت اجرایی نشدن ساعت تابستانی، در منطقه ها گرمسیر ساعات اوج گرما تغییر نموده است و روند تطابق با گرما، روال قبلی خود را از دست داده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت بهداشت حفظ سلامتی مردم است، گفت: طرح پیشنهاد تعطیلی آخر هفته برای منطقه های که دمای بالاتر از 40 درجه را تجربه می نمایند از سوی وزیر بهداشت در راستای وظایف این وزارتخانه بوده است اما باید فکری کنیم تا با این تعطیلی مسئله ای برای مردم در حوزه مسائل مالی و معیشتی ایجاد نشود.

سامه یح تاکید نمود: باید در کنار مسائل مربوط به بهداشت و سلامت، مسائل مالی و اجتماعی هم مورد توجه قرار بگیرد؛ بر همین اساس نیز پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی بعضی شهرها باید از سوی دستگاه ها و وزارتخانه های متولی مسائل مالی و اجتماعی نظر خواهی شود تا تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2250

به "واکنش یک نماینده به احتمال تعطیلی آخر هفته ، مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یک نماینده به احتمال تعطیلی آخر هفته ، مردم این منطقه ها توانایی تطابق با هوای گرم را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید