وجود 550 هزار مهندس ساختمان اضافی در کشور، با وزیر راه همشهری ارتباط خوبی دارم

به گزارش لیسون، رئیس جدید سازمان مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه با این شرایط فراوری به مسکن 550 هزار مهندس اضافی در کشور داریم گفت: سال جاری پیش بینی می گردد فراوری مسکن بیشتر از 230 هزار وحد مسکونی نباشد.

وجود 550 هزار مهندس ساختمان اضافی در کشور، با وزیر راه همشهری ارتباط خوبی دارم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران احمد خرم در پاسخ به این سوال که اولویت برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از این پس چه خواهد بود گفت: براساس حکمی که رئیس جمهور صادر کرد بنده برای یک دوره سه ساله به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شدم اما باید درخصوص شرایط ساختمان به این موضوع اشاره کنم که ما 650 هزار فارغ التحصیل رشته مهندسی ساختمان داریم که 550 هزار مهندس آن عضو سازمان نظام مهندسی هستند.

وی ادامه داد: احتیاج کشور با فرصت های کاری که امروز وجود دارد نشان می دهد که 550 هزار مهندس اضافی در کشور داریم.

رئیس جدید سازمان مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه با برنامه ریزی می توان این مساله اضافی بودن مهندسان ساختمان را حل کرد گفت: ابتدا باید با کنترل فراوری و سپس با ایجاد فرصت های شغلی و آموزش مهارت ها مهندسان ساختمان را وارد کارگاه کنیم چرا که بعضی از مهندسان ساختمان وقتی وارد کارگاه می شوند دست و پای خود را گم می نمایند.

*سال جاری هم بیشتر از 230 هزار مسکن فراوری نمی گردد

وی با بیان اینکه می توان قبل از ورود مهندسان ساختمان آنها را با شرایط کارگاه ها آشنا کرد، گفت: با فراوری سالانه 600 هزار مسکن می توان گفت 500 هزار مهندس ساختمان احتیاج داریم اما سال گذشته تنها 230 هزار واحد مسکونی فراوری شد و پیش بینی می گردد سال جاری نیز در همین حد باشد.

وی با بیان اینکه اگر 600 هزار واحد مسکونی فراوری گردد می توانیم برای 100 هزار مهندس فرصت شغلی ایجاد کنیم گفت: یکی از این طرح ها ایجاد و توجه به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان است.

رئیس جدید سازمان مهندسی ساختمان کشور گفت: براساس مبحث 22 مقررات ملی ساختمان بهر برداری نگهداری ساختمان و تعمیرات یکی از اهداف مهم مبحث 22 مقررات ملی ساختمان است پس بنابراین 100 هزار مهندس می توانند در این بخش که متاسفانه مغفول و تعطیل شده است مشغول به فعالیت شوند.

وی اضافه کرد: درخصوص این موضوع با ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور صحبت نموده ایم و قرار است در آینده مرکز مشترک نواوری برای اشتغال مهندسان و استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بخش ساختمان ایجاد گردد.

*ارتباط ما با وزیر راه و شهرسازی خوب است

وی در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با وزیر راه و شهرسازی چگونه است گفت: ارتباط ما با وزیر راه و شهرسازی خوب است چرا که هم با ایشان همشهری هستیم و هم رشته هستیم و ارتباط کاری خوبی با هم داریم.

وی در پاسخ به این سوال که درخصوص طرح اقدام ملی مسکن چه نظری دارید گفت: در مورد طرح اقدام ملی مسکن باید اذعان گردد که اگر سیستم بانکی نتواند تمام پروژه طرح اقدام ملی مسکن را پشتیبانی کند به مشکل خواهیم خورد پس باید دخالت دولت در امر ساخت مسکن در تمام امور نسبت به گذشته کاهش یابد و به بخش خصوصی بیشتر از گذشته توجه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 603

به "وجود 550 هزار مهندس ساختمان اضافی در کشور، با وزیر راه همشهری ارتباط خوبی دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 550 هزار مهندس ساختمان اضافی در کشور، با وزیر راه همشهری ارتباط خوبی دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید