31 داروی کاندیدای درمان کرونا شناسایی شد ، محقق ایرانی در راستا کشف داروی کووید 19

به گزارش لیسون، یک محقق ایرانی و همکارانش در انگلیس با استفاده از هوش مصنوعی 31 داروی کاندیدای درمان کووید 19 را شناسایی کردند.

31 داروی کاندیدای درمان کرونا شناسایی شد ، محقق ایرانی در راستا کشف داروی کووید 19

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از کمبریج ایندپندنت، یک شرکت در کمبریج انگلیس فهرستی از 31 دارو را شناسایی نموده که هم اکنون تأیید شده یا در مراحل آخر آزمایش های بالینی قرار دارند و گزینه های احتمالی برای درمان کووید 19 به حساب می آیند. این شرکت AI VIVO نام دارد و پیمان گیفانی محقق ایرانی و دانشیار ارشد پژوهشی دانشگاه کمبریج، مؤسس و مدیر ارشد آن است.

AI VIVO با استفاده از روش فنوتیپی مبتنی بر هوش مصنوعی، ویژگی های قابل آنالیز 90 هزار ترکیب دارویی را در 15 روز ارزیابی نموده است. همچنین شرکت مذکور در مرکز نوآوری زیستی واقع در پاک علوم کمبریج واقع شده است و با یاری نمونه های واقعی از سلول های مبتلا به کووید 19 مدل تأثیرگذاری ویروس بر ریه ها را ساخته است.

در مرحله بعد یک موتور پیش بینی 31 دارو را برای درمان کووید 19 کاندیدا کرد. این دارو ها حدود 0.05 درصد از درمان هایی هستند که تا به امروز مورد آنالیز قرار گرفته اند.

دیوید کلیوی یکی از سرمایه گذاران این شرکت می گوید: ما درباره آزمایش دارو هایی که در صدر این فهرست هستند با تعدادی از سازمان های دولتی و داروسازی مذاکره کردیم. این دارو ها شاید به مقابله با ویروس کرونا یاری نمایند. اکنون ما اطلاعات حیاتی در اختیار داریم. بسیار مهم است که این دارو ها را با سرعت آزمایش کنیم.

میان دارو های شناسایی شده توسط این شرکت نام های آشنایی نیز دیده می گردد، مانند کلروکین (داروی ضد مالاریا)، دگزامتازون، سیرولیموس (یک داروی سرکوب سیستم ایمنی)، تاکرولیموس (داروی سرکوب سیستم ایمنی)، تالیدومید (داروی سرطان).

پیمان گیفانی می گوید: ما گروهی از محققان زیست شناس مولکولی، داروساز سیستمی، مهندس کنترل و کارشناسان یادگیری ماشینی هستیم و معتقدیم شناسایی تغییرات فنوتیپی در شرایط بیماری کلیدی برای یافتن درمان مؤثر است.

او در ادامه اضافه کرد: دانش ما درباره ویروس کووید 19 اندک است. تأثیر آن بر بافت های بدن نیز همچنان تحت آنالیز است. این امر دانش ما درباره آنکه ویروس کووید 19 چه بافت هایی را هدف می گیرد محدود می نماید. همچنین این فرایند بدان معنا است که روش فنوتیپی AI VIVO مسیری قدرتمند و منطقی برای کشف داروی کووید 19 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 979

به "31 داروی کاندیدای درمان کرونا شناسایی شد ، محقق ایرانی در راستا کشف داروی کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 داروی کاندیدای درمان کرونا شناسایی شد ، محقق ایرانی در راستا کشف داروی کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید